Marit Westling

Marit underviser på fiolin og bratsj.

Hun er utdannet fiolinpedagog fra Barratt Dues musikkinstitutt og har master i utøvende folkemusikk fra Norges musikkhøgskole. Hun har jobbet i Elverum kulturskole siden 2006.

Marit er født og oppvokst på Hamar. Sin musikalske karriere startet hun i Hamar Janitsjarskole på kornett/trompet. Først i 11-års alderen ble hun overtalt til å prøve seg på fele/fiolin. Det tok ikke lang tid før hun fant ut at dette var hennes instrument, sjøl om hun fortsatt spiller trompet på hobbybasis og liker det også veldig godt.

I tillegg til å jobbe i kulturskolen er hun musikalsk leder for Østerdølenes Spellmannslag i Oslo som er et av Norges beste innen sin sjanger. Hun er også musikalsk leder for Hedmark Juniorspellmannslag der flere av kulturskolens elever deltar.

Hun er ofte benyttet som pedagog i folkemusikkmiljøet rundt omkring. Sammen med mannen sin, Thomas, har hun blant annet vært flere ganger i USA og hatt kurs for amerikanske felespillere som ønsker å fordype seg i skandinavisk folkemusikk.

Tlf: 917 79 382

e-post: marit.westling@elverum.kommune.no