Orkester og samspill for strykere

Kulturskolen har et eget strykeorkester for de som har spilt en stund.

Det å spille sammen med andre er en viktig del av opplæringa i kulturskolen. Det er inspirerende og lærerikt, og så blir man kjent med andre barn og unge som er glad i å spille et strykeinstrument (fiolin, bratsj, cello), og som igjen bidrar til et sosialt fellesskap.

Orkesteret øver sammen hver uke og vi spiller på flere konserter i løpet av skoleåret. Vi spiller et variert repertoar. Alt fra verker tilpasset for oss av f.eks Vivaldi og Beethoven, Bruno Mars, Pink, folkemusikk, filmmusikk, julemusikk og mye annet.

For de som akkurat har begynt å spille fiolin organiseres det noen samspillsøvelser i løpet av skoleåret.

Orkesterøvelse hver onsdag kl. 18.00 – 19.30 – Kulturskolens aula (Det kan forekomme avvik så det er lurt å dobbeltsjekke med semesterplanen hvis du er i tvil).

Lærere: Jagoda Szostak og Marit Westling