Anders Edblom

Anders underviser i gitar og teknologi.

Anders Edblom er utdannet gitarist og gitarpedagog. Han har jobbet på Elverum kulturskole siden 2001.

I tillegg til jobben som lærer er han også prosjektleder. Tidligere for filmprosjektet «Filmadeus»,  og  nå for det pedagogiske og digitale utviklingsprosjektet «Digg It All».

Anders er født og oppvokst i Göteborg og utdannet seg først til ingeniør, men skiftet senere fokus til å studere musikk. Han er utdannet ved Norges musikkhøgskole, der han tok en mastergrad og gikk ut med den høyeste karakteren. Under masterstudiene jobbet han som musiker både i NRK, i Den Norske Opera og Ballett i Oslo og som frilans musiker.

Etter at han fikk barn har han konsentrert seg om jobbene som pedagog i kulturskole.

I dag bor han i Løten og er fortsatt like opptatt av å utvikle kulturskolen som skoleform.

Tlf: 922 34 633

e-post: anders.edblom@elverum.kommune.no