Magne Baugerud

Magne er skolens rektor. Han har jobbet i Elverum kulturskole siden 2002. I mange år som messing- og korpslærer, så var han inspektør før han ble leder i 2018.

Magne er født og oppvokst i Porsgrunn i Telemark. Han er utdannet faglærer i musikk med trombone som hovedinstrument fra musikkonservatoriet i Stavanger, med videreutdanning i tidlig musikk og kammermusikk og deretter diplom/master ved Norges musikkhøgskole i Oslo. Han har jobbet som basstrombonist i Stavanger symfoniorkester og vært frilanser for Rikskonsertene og det som vi i dag kjenner som Den kulturelle skolesekken.

I dag bor han i Hernes og har bodd der siden 2000, er deltidsbonde ved siden av å jobb i kulturskolen. Som alle fagnerder er han opptatt av å holde kontakten med faget, og han underviser fremdeles noen elever i kulturskolen.

Tlf: 977 17 709

e-post: magne.baugerud@elverum.kommune.no